نوشته شده توسط : رامین

تصاویر بسیار زیبا از تخم مرغ ها زیر میکروسکوپ

 

 تصاویر بسیار زیبا از تخم مرغ ها زیر میکروسکوپ



:: موضوعات مرتبط: علمی , عکس عکس عکس , جالب و دیدنی , زیبا و قشنگ , ,
:: برچسب‌ها: تصاویر بسیار زیبا از تخم مرغ ها زیر میکروسکوپ , تصاویر , تصاویر بسیار زیبا از تخم مرغ , میکروسکوپ ,
:: بازدید از این مطلب : 778
|
امتیاز مطلب : 90
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

 

The Smallest Camera by Canon

 

The Smallest Camera by Canon

The Smallest Camera by Canon

The Smallest Camera by Canon

The Smallest Camera by Canon

The Smallest Camera by Canon

The Smallest Camera by Canon

The Smallest Camera by Canon

The Smallest Camera by Canon

The Smallest Camera by Canon

 



:: موضوعات مرتبط: علمی , جالب و دیدنی , ,
:: برچسب‌ها: جالب و دیدنی , دوربین , عکس , عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

امیل کرای‌کامپ این تصویر زیبا را با استفاده از تلسکوپ 25 سانتی‌متری خود از سطح خورشید گرفته است. قطر لکه بزرگی که در سمت راست دیده می‌شود، 2 برابر زمین و پهنای عکس معادل 190هزار کیلومتر است.

برای تهیه این تصویر، کرای‌کامپ از فیلتر خورشیدی روی تلسکوپ خود استفاده کرده و توانسته علاوه بر ثبت جزئیات این لکه‌، دانه‌های خورشیدی را نیز ثبت کند. هر یک از این دانه‌ها در واقع مقطع ستون‌هایی بلند درون خورشید هستند که حدود 1000 کیلومتر پهنا دارند و پلاسمای داغ هیدوژن و هلیوم را به دلیل سبک‌بودن از داخل خورشید به سطح منتقل کرده و آنها را پس از خنک شدن و سنگین‌تر شدن به پایین منتقل می‌کنند.

تصویر مقابل نیز موقعیت این لکه را که  1195 نامیده شده، در روز 4 اردیبهشت 1390 (امروز) روی خورشید نشان می‌دهد. این لکه با چشم غیرمسلح نیز قابل تشخیص است، البته به شرط رعایت نکات ایمنی! یادتان باشد هرگز بدون استفاده از عینک جوشکاری یا فیلتر مناسب به سطح خورشید نگاه نکنید که به چشم آسیب می‌رسد. توجه داشته باشید که خورشید هر 28 روز یک بار به دور خودش می‌گردد و بنابراین موقعیت لکه 1195 روی خورشید به سمت راست تصویر جابجا می‌شود. 

با افزایش فعالیت‌های خورشید و نزدیک‌شدن به زمان اوج این فعالیت‌های یازده ساله، تعداد و ابعاد لکه‌های خورشیدی نیز رو به افزایش گذاشته و پیش‌بینی می‌شود طی دو سال آینده، طوفان‌های خورشیدی بیشتری زمین را تحت تاثیر قرار دهد. شفق‌های قطبی و اختلال در فعالیت ماهواره‌ها و شبکه‌های انتقال برق و مخابرات (بخصوص در عرض‌های جغرافیایی بالا و نزدیک به قطب) از جمله تاثیرات طوفان‌های خورشیدی بر زمین به‌شمار می‌رود.



:: موضوعات مرتبط: علمی , عکس عکس عکس , طبیعت , جالب و دیدنی , زیبا و قشنگ , ,
:: برچسب‌ها: تصویر زیبا , تلسکوپ , خورشید , زمین , عکس , لکه , طوفان‌خورشیدی ,
:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

محققان هلندی اتوبوس بی‌نظیری طراحی کرده‌اند که نه‌تنها می‌تواند راحتی و امنیت سفر با لیموزین را در اختیار مسافران قرار دهد، بلکه دوستدار محیط‌زیست است و با سرعت 250 کیلومتربرساعت به مقصد خواهد رسید.

 نمونه مفهومی Superbus



:: موضوعات مرتبط: علمی , عکس عکس عکس , جالب و دیدنی , ,
:: برچسب‌ها: حمل و نقل , خودرو , خودروی الکتریکی , اتوبوس , حمل و نقل عمومی , علمی , عکس , جالب و دیدنی , ,
:: بازدید از این مطلب : 567
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

دلیل جالب برای اختراع شطرنج!+عکس

این عکس یکی از کهن ترین مجموعه های شطرنج را نشان می‌دهد که در نیشابور کشف شده و متعلق به سده ی دوازدهم میلادی یعنی حدود نهصد سال پیش است. این مجموعه اکنون در موزه ی متروپولیتن نیویورک قرار دارد.


بر اساس منابع ادبی و نیز آثار باستانی یافته شده ریشه ی شطرنج به سرزمین هند بازمی‌گردد. از سال ۶۰۰ پس از میلاد رد پای شطرنج در ایران دیده می‌شود. فردوسی در شاهنامه ریشه ی اختراع شطرنج را سوگواری شهبانویی بیان می‌کند که یکی از پسرانش در جنگ با پسر دیگرش کشته شده است و مهره های شطرنج در دو سو تعبیری از لشکرهای این دو فرزند است.





فردوسی همچنین نحوه ی معرفی بازی شطرنج به ایران را به این گونه شرح می‌دهد که فرمانروای هند این بازی را، به عنوان یک چالش و مبارزه طلبی، همراه با نماینده ی خود به دربار ایران می‌فرستد و میزان مالیات خود به ایران را مشروط بر کشف راز و نحوه ی این بازی در دربار ایران می کند. این داستان را در شاهنامه می توانید در اینجا بخوانید.

عکس بالا یکی از کهن ترین و در عین حال کامل ترین مجموعه های شطرنج به جای مانده از دوران کهن است. مهره های به جا مانده از این مجموعه شامل هفده مهره ی فیروزه ای و پانزده مهره ی بنفش رنگ است. مهره ی شاه به صورت تخت شاهی بزرگی در میانه ی میدان نشان داد.



:: موضوعات مرتبط: متفرقه , علمی , عکس عکس عکس , ,
:: برچسب‌ها: اختراع شطرنج , شطرنج , عکس , هند , شاهنامه , سوگواری شهبانو , شاه , مهره , بازی شطرنج ,
:: بازدید از این مطلب : 736
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

انتخاب دوست به ژن افراد بستگی دارد

تحقیقات نشان می‌دهد ژن افراد در انتخاب دوست آن‌ها مؤثر است.

  محققان ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که در شواهد تجربی خود مجموعه ژنتیکی را کشف کردند که با روابط دوستی مرتبط است. استفاده از داده‌های 2 تحقیق مستقل که روی ژن افراد انجام شده این نتایج را نشان می‌دهد.

 به گزارش فارس، جزئیات این تحقیقات در مجله آکادمی ملی ساینس منتشر شده است و نشان می‌دهد که افرادی که معتاد به الکل هستند به دلیل وجود ژن " DRD2 " تمایل به پیدا کردن دوستانی همانند خودشان دارند.

محققان در این تحقیقات 6 ژن مختلف را مورد بررسی قرار داده‌اند و همچنین این محققان در مطالعات خود ژن "CYP2A6 " را که در متابولیسم و سوخت و ساخت خارج از بدن شامل نیکوتین را مورد بررسی قرار دادند و محققان دریافتند که افراد حامل این ژن نیز به طور معمول به دنبال افراد دیگر دارای این ژن هستند. این محققان اعلام کردند که این ژن همچنین به داشتن ایده‌های جدید نیز کمک می‌کند.

این تحقیقات با بررسی ژن‌های مختلف و ارتباط افراد با یکدیگر نشان می‌دهد که ژن‌ها در انتخاب دوست مؤثر هستند و به طور معمول افراد به دنبال دوستانی هستند که ژن مشترک با آن‌ها دارند.

پروفسور جیمز فلوئر از دانشگاه کالیفرنیا و سرپرست این تحقیقات گفت: شاید که ژن‌ها یک دلیلی برای توضیح پیدا کردن دوست باشد اما فاکتورهای دیگری هم در انتخاب دوست به طور مسلم مهم است.

وی افزود: یکی دیگر از فاکتورهای انتخاب دوست این است که فرد در کنار دوستش باید احساس خوبی داشته باشد و داشتن آرامش و شادی به تقویت رابطه دوستانه کمک می‌کند.

پیش از این نیز نتایج یک تحقیق نشان داده بود که افراد دچار اضافه وزن بیش‌تر با چاق‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و حتی با احتمال بیش‌تری صاحب همسر دارای اضافه وزن می‌شوند. یکی از محققان در این ارتباط گفته بود که ما متوجه شدیم افراد جوان دارای اضافه وزن بیش‌تر تمایل دارند با افرادی مشابه با خود ارتباط برقرار کنند. اما این موضوع می‌تواند فوایدی هم به همراه داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد اگر اعضای یک گروه دوستانه تلاش کنند با همکاری یکدیگر وزن خود را کاهش دهند، موفقیت و انگیزه بیش‌تری برای این کار خواهند داشت.



:: موضوعات مرتبط: متفرقه , جوانان , علمی , ,
:: برچسب‌ها: , دوست , انتخاب دوست , جامعه , سلامت , معتاد به الکل , آرامش و شادی , دوستانه , جوانان , علمی ,
:: بازدید از این مطلب : 854
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین

واقعیت لحظه برخورد گلوله

عکاسی از لحظه برخورد گلوله به اجسام، نوعی عکاسی حرفه‌ای و خطرناک است.

 

فتو شات photo SHOOT یا عکاسی از لحظه برخورد گلوله به اجسام، نوعی عکاسی حرفه‌ای پر طرفدار است. تصاویر حاصل از این عکاسی بسیار زیبا، جذاب و دیدنی است. آلن سیلر Alan Sailer هنرمند عکاس، تصاویر زیر است.



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , علمی , جالب و دیدنی , ,
:: برچسب‌ها: فتو شات , تصاویر , عکس , عکاسی , جالب و دیدنی , آموزشی , علمی , گلوله , کشیدن ماشه , فراتر از خطر , لحظه برخورد گلوله و انفجار اجسام ,
:: بازدید از این مطلب : 959
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد